Att boa

Det var egentligen rätt länge sedan som jag och André började boa in barnrummet och fixa och dona. Vi skulle byta golv och tapetsera om. Att välja tapeter var inte det lättaste, det finns ungefär lika många söta olika tapeter som det finns barnkläder. Sen skulle de ju vara könsneutrala, så där gick rätt många bort. Det är inte så jätte neutralt med ett isblått rum med bilar eller stridsflygplan överallt, inte heller rosa med prinsessor och barbie. Och så ville vi att de skulle kunna sitta där ett tag, de skulle vara lite barnsliga, men inte för barnsliga.

Det var helt enkelt mycket som spelade in. Jag tycker att vi tillslut kom fram till ett bra val. Det stog mellan de som vi valde och några andra med nallebjörnar på, André tyckte att nallebjörnarna var töntiga och efter att ha funderat och tittat mer på de så kanske nallebjörnar med hattar och handväskor faktiskt är rätt töntigt....och inte alls så neutralt?

Ssedan var det möbler, jag ville ha vita möbler i det ljusgula rummet. Vita garderober hade jag och Alexandra redan inhandlat när vi var i Haparande på Ikea i somras. Och nu har vi en vit spjälsäng. Amningsfotöljen blev mörkröd, den passade bra in den också.

Barnmöbler, eller barnsaker i allmänhet, är faktiskt rätt dyrt. Det kanske man inte kan tro till en så liten kropp, men så är det. Vi har köpt i princip allt begagnat. Det enda som egentligen är nytt är babyvakten och bilbarnstolen. Vi hade tur och hittade en helt ny bilbarnstol på blocket, så vi fick den billigare iaf, med infästningen. Familjen som sålde den hade ringt till Britax och klagat på att stoppningen stack upp lite ur tyget (tror jag det var...) och trodde Britax skulle skicka en ny klädsel. Istället skickade de en helt ny stol och där satt de med två stolar och ett barn som bara skulle använda den stolen någon månad till. Tur för oss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0